Spiermassa opbouwen, zo doe je het!

Je wilt graag een gespierd lichaam en het liefste in zo kort mogelijke tijd. Dit betekent dat je spiermasse moet gaan opbouwen. Dit bereik je niet door af en toe wat te trainen, je zal hier echt hard voor aan de slag moeten. Maar wat is realistisch en wat is haalbaar?

Onder normale omstandigheden kunnen mannen in een jaar zo’n 3 tot 5 kilo aan spieren opbouwen. Voor vrouwen ligt dat wat lager, zij kunnen maximaal 2-3 kilo aan spieren er bij krijgen. Na dit jaar neemt het gewicht aan spieren dat je kunt opbouwen af. Het is dus onmogelijk om er jaarlijks 3 kilo aan spieren bij te krijgen. Lees er hier meer over: droogtrainenacademie.nl/spiermassa-opbouwen

Trainen en goede voeding combineren

De beste manier om spiermassa op te bouwen is door een combinatie van krachttraining en goede voeding. Begin met een goed trainingsschema, het liefste eentje dat is opgesteld door een personal trainer. Deze kan het schema afstemmen op jouw lichaam, niveau en wensen. Dat geldt ook voor een voedingsschema. Om meer spiermassa op te bouwen zul je ook anders moeten eten. Je spieren hebben onder meer eiwitten nodig. Ook hiervoor geldt, laat je voedingsschema opstellen door een specialist. Wellicht kan je personal trainer zowel je trainingsschema als je voedingsschema opstellen, dan sluiten beide perfect op elkaar aan.

En dan is er nog het punt consistentie. Dat is iets dat je helemaal zelf zult moeten doen. Het opbouwen van spiermassa valt of staat met het volharden in je trainingen en je voeding. Dus op gezette tijden naar de sportschool je training afwerken en je consequent houden aan je voedingsschema. En zo bouw jij meer spiermassa op!